13 februari 2009

bakak bakak kaka vem ska kaka smaka?

jahah vad händer i går ringde akut till vc med Cassandra som ett ut slag blev flera ut slag på dagen vilket oxå hade nästan 39 grader feber i 4 dagar fick komma och väl visade sig att hon hade virus i kroppen som gjorde att hon fick dom här utslagen ... för man kunde tydligen ha 3 eller 5 dagar feber vilket oftast sen blev utslag av slutet av sjukdomen så hem och ge feber ner sättande samt ge vätska..... men men sen inte nog med det så har man sätt att hon har flera tänder på samt då flera som har kommit så nätterna är jobbiga kommer upp flera gånger...

Samt sen när vi väl hade kommit hem så gjorde jag efter ett recept jag fick i min fl tidning tyckte den var bra faktiskt hoppas det kommer nå ge mera ner dumpade i brevlådan ...

Det är dom enklaste kakor jag har gjort och så goda detta ska bli gjorda till Cassis lilla födelsekalas... gjorde i mat beredarensmidigt ...favo kakor kan man bar inte miss lyckats med... Det går ju att andvända stora non stop men jag tyckte doms må var mera lagom så det var roligt cassi tyckte dom var goda.

Mera i dag hatar slutet på månaderna när alla räkningar börja komma mer i brevlådan samt kol efter hur mycket pengar man får .... mannen ska få sina första pengar från a-kassa men tydligen behöver dom ha nästan 8 veckor på sig innan man får pengarna då blir det i mitten av mars så får se hur detta kommer att gå.... men sen sa hon att det tar 4 veckor och då tycker man det sa komma till slutet nu så håll tummarna...

sen fick jag räkningar i från tel2 fan vad arg och upp rörd man blir över fel dom kan göra utan man vet om det. fick betal förra månaden nästan 600 kr och då var det sista gången som den var så hög som vi har då bredbans telefoni nu så ska detbli billigare för oss men inte fan blev det nu när man tittade på Internet banken då hade jag fått en på 649 kr arg som ett bi ringde jag och kollade som jag inte kan se min räkningar på inter vet ej varför måste till banken för att kolla upp den . men men efter att man har snackat me dom så är denna räkningen fel somlåg på 301 och sen den för förra månade så jag ska få tillbaka 48 men det dras på nästa månad .... sen n är det klart så för interoch tel 349 vilken ändes bättre....

ska kolla in lite recept på någe god efterrätt.... någe förslag?

1 kommentar:

SusannaT sa...

mmh va goda dom såg ut. ^^