21 augusti 2009

Några dagar sen

Det var ett tag sen man skriv i bloggen men har inte rikigt orkat till mig att skriva någe..

Men som sakt idag är det min första arbetslösa dag på över 2 år skäns kostigt jag som har varit hemma så länge och nu ska man söka jobb eller / vilka jobb? Så efter lunchen så jag ner på stan för att skriva in mig och kolla vad det finns för mig att göra måste få in pengar ju så vad som händer får vi väll se... mannen ringde på jobb i går men dom ringde aldrig upp vist han var i örebro men ändå-

Så Nu när man itne är mamma ledig lägre är skrämande vet inte varför innan jag fick barn hade jag bra själv för troende men nu ligger det på havs botten någon stans och jag behöver kanske fiska upp den för att bli mitt rätta jag inge .
men mitt rätta jag känns som samt långt bort.... själv ringde jag på jogg men nu måste man ha utt bilding till allt så kanske blir plugg till hösten men nu är det svårt att äns komma in på kumvux vad fan göra man då ... Om man fick gå om gymnasiet skulle jag göra det men andra inrikigt totalt och taggad skulle man vara men ditt kommer man aldrig heller..

nåja mannen sover lillen sover cassi kollar tv själv sitter man här och tänker på vad man ska göra med sitt liv..

Hatar verkligen folk som klagar på att det är jobbigt på jobbet eller tråkigt att åka dom ska vaa sä jäkla glada att dom ens har jobb om vi kunde bya skulle jag göra det uttan att klaga...

1 kommentar:

SusannaT sa...

håller med dig. dom med jobb ska vara glada över det. komvux e det inte så svårt. däremot e det svårt att komma in på högskolorna. tyvärr. J ska få börja en lokalvårds kurs på 13 veckor på komvux nu till hösten. gå ned o prata med dom på värjan.