13 april 2011

onsdag och cellgifter

Så får man inte säga men så sa jag i allfall dom fullaste orden på hellt fel stället.
Jag är inte rasist eller så men har kan inte dom bästa minnen från det  och idag blir det fan inte bättre.

Vi har varit på sjukan för cellgifter och det är bara sådan väntan på allt så kl blev mycket innan vi blev klara.
Men under tiden träffade vi kuratorn. så hon ska hjälpa oss lite mera med papper och ringa till ff för deta tar då en jäkla tid. men men efter att vi då skulle åka så skulle vi hämta utt medicin till cassi för illamående vilket vi måste ha hemma så säger dom att dom inte har det. och så klart åker vi vidare till sveaplan och där var kön då ca 20 förre mannen kom in springade och sa att vi måste åka för cassi var kiss nödig. så vidare till fafar för att hämta wille som har varit där under dagen.

Men vi tänkte vi hoppar då in i fröslunda i stället och fan ta mig i kragen, det bara var någon förre och det tog då 15 min att komma fram och sen 'r det bara uttlänska som jobbar och så klart kan dom inte knappt snacka svenska så det är svårt att förstå varandra, men dettog säker 3 min för honom att förstå att jag skulle ha någe hellt annat recept utt taget än det vi har beställt.
men det kom fram att dom inte heller hade det vi behövde fort hem så fick jag ringa runt och så klart fans det på sveaplans affär så mannen fick då åka men nu när vi skulle ta det så vart det fel än då för vi skulle ha tug och denna är då en tablett med skydd på som inte går att krossa så bra. så vi måste få ett nytt recept utt skriver så det är också fel på systemet med apotekte tt dom inte kan kolla runt så man slipper deta ringaden.

Det var länge sen man vart så arg för någon sådan grej men att inte sjuk hus eller apotek knappt har medicener som man behöverblir man fan, så nu så ska man bara ta det lungt. och hoppas att dagen i morgon blir en myssig dag.

Och en sak till så drog jag utt sonden ur näsan och så klart så kom våran cassi tillbaka.

Inga kommentarer: