7 maj 2011

råna eller inte?

Kan jag gå  och råna  en bank eller vad...

Mannen fick ett mail att bara att sita och betala tillbaka på förskott av lön , vad är besparingar för någe eller vad är det med sverige kanske man ska säga vi som redan ligger ner blir mera ner sparkad och sparkad när man redan ligger ner.

Och varför ska man behöva tänka på sånt här när man har någe hellet annat att tänka på vem hinner tänka och veta hur allt deta funkar ingen som vet knappt försäkringskassan sj vet vad dom ska göra för att hjälpa hur fan ska då vi veta hur vi ska göra och varför ska vi behöver lida uttan pengar och varför ska vi behöva gå till soc för att över leva varför finns det inte en livräna för oss som hamnar så hä,r alla har inte beparingar eller några rika föräldrar. dom som har pengar lever gott men dom som lever svensson är då fan inte alla rika.

Blir så jäkla förbannad på folk som sitter med helltids jobb och bara gnäller om pendling och att det är för lite i lön eller att man är borta för mycket eller att man måste ta med jobb hem eller att man måste åka och för att göra klart det man inte han med dagen innan . vill inte höra sånt jävla gnäll ryck för fan upp er ta mitt och min familjs ekonomi och vårat sett att leva ta vårat ansvar ta våran familjs problem så får ni fan se att vi lever fan ett mera och kompesserat  liv än vad ni kan tänka er.

Fan att få ett jobb  med en fast inkomst är det som vore det bästa för oss och att få ett vore guld och vi skulle vara så jäkla tack samma för det men dom som har tar inte det på allvar om man gnäller om det.

Gnäll nu men en dag kanske ljust du sitter där jag sitter och då är man tacksamm för det lilla  extra man får,
vill ge casii någe som hon kan ha på sjukan och ge wille någe för han är så duktig kille. men har man pengar till någe sånt (nej) har knappt pengar till räkningar och mat så skänn på den ni som gnäller.

Det någon kan hjälpa är att bidra med pengar. det är vad man kan göra för att hjälpa,

Nu har jag gnällt av mig vilket behövdes jag bubblar snart över med så mycket som jag bär på och deta är mitt sätt att säga saker som jag känner.

Inga kommentarer: