11 januari 2011

vad ska man tro

Cerebral pares (Cp)

Är det deta maximilliam har ... Men att ens höra orded Cp är inge ord man vill höra som förälder och deta ord kom du ur våran doktor med maximilliam .
Men fot där efter frågade jag om det var det han hade och det är bara ett ord skader från hjärnan
(Lite info )

Cp är egentligen inte en enhetlig sjukdom utan ett samlingsnamn för en rad olika symtom. Den gemensamma nämnaren är ett rörelsehinder orsakat av en skada eller utvecklingsrubbning i den ännu omogna hjärnan. Skadan ska ha inträffat antingen under graviditeten, i samband med förlossningen eller före två års ålder.

Men när han frågade hur förlossningen hade gått och allt vara bra så nu i dag när jag satt och läste så kom det upp om han fick någe syre brist under förlossinngen ... och jag vet att jag tittate på min barnmorska och hon såg förskräkt utt o mannen men under en kortare period under förlossningen försvan maxis hjärtljud men när an väll kom var han hellt oki men han darrade men läpparna och det vet vi inte än i dag var det bror på det kommer i bland darrningen på läpparna . så ni sitter jag och tänker om jag ska ringa tillbaka till doktorn och fråga om det hade någe med det att göra . Men som barnmorskan sa att allt var oki och såg bra utt så tror man ju på dom ,

Mår så jäkla dåligt nu vet inte vad man ska tänka eller tro kan min / våran son ha cp
vill ju inte måla fan på väggarna men vad gör man när man bara blir runt skjussade på olika av delningar och doktorer.

Man kan läsa mera på denna sida http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Cerebral-pares/

3 kommentarer:

JAG sa...

Hej Linda!
Det var verkligen tråkigt att höra. Skulle dom höra av sig eller vad händer nu? Kram

Allt & Ingeting sa...

Nu väntar vi svar från rehablitering och hand speciallis och hon var då från uppsala så nu får i se vad hon säger när vi träffar henne så nu hoppas man att det går fort med det . man är en orolig mammam,.

JAG sa...

Jag förstår det. Det måste vara jobbigt att inte veta! Vi får hoppas det går fort!