6 december 2013

En klapp på axeln

Jag har gjort allt själv och ingen annan, jag har haft en stöd från C i tel och det har hjälpt mycket men u har jag gjort allt skickat och fixat och nu kanske man får belöningen in på mitt konto innan jul och hur jäkla skönt är inte det att veta alla jobbiga samtal och allt pappers skrivning och detta är resultatet.

Nu har jag en liten bit kvar på vägen till att allt ska funka.
Och hur kommer det sig att jag kanske har rätt till ersättnig, bror på att när jag fick maxi var jag bara hemma 7 månader och direkt på det fick jag vårdbidrag för cassi och det gjorde att det blev ett slags stop i systemet så jag översteg inte min mamma ledighet över ett år vilket jag då kan komma tillbaka till det gamla. Så nu håller jag tummarna att det blir så och det hon säger stämmer i tel.
Någon har hört ens böner för att inte få någe är surt. samt så fick jag hem papper på att jag inte har rätt till ersätting för vabb när jag är hemma med barnen vilket jag tycker är konstigt men att få ett beslut från alfa gör att jag kan visa upp på försäkrings kassan och då kanske dom kan ändra beslut och ge mig ersätting. jag har ändå vabbat några dagar. Så då kanske man ska fortsätta anmäla om jag nu har rätt.

Jag är då bäst ( lite pepp tak till mig själv) Som en klapp på axeln.

Jag kan , jag börjar bli större och börjar tror lite mera på mig själv.

Inga kommentarer: