19 maj 2009

värk i dag?

Lite känner man i armarna svag när man lyfter upp barneen men sen då lite ont i magen men inge mera så i morgon onsd så är det dax igen men idag blev det lite städining mannen diskade och jag damsög så det var en bra dill samt att jag plockade runt datorn torkade över alla hyllor så nu är det rent luktar rent oxå...



Recept skitt enkelt...
12-14 st 225gradet 10-12 min
50 g margarin
50g jäst
5 dl mjölk
1 tsk salt
1 msk socker
10-13 dl mjöl
Smält smör och häll i mjölken få den finger varmt 37 grader häll i lite spad i jästen så den smälter sen så häll i resten av spadet när det har smält...
Sen så häller du i resten av sakerna blanda ordentligt..
Sen så låter du den villa under en handuk 30 min sen så bakar du utt den som jag då valde att göra vart det tekaka så då får man då göra till små bollar kavla utt till tunna kakor.
Låt dom villa under handuk yttligare 30 min och ta en gaffel och gör små hål i makan .. sen så in i ungen efter 30 min och så är dom sen klara så gott så enkelt recept... ska göra det flera gånger..
Lycka till!

Inga kommentarer: