21 november 2013

inge som jag pratar om

God morgon ,, Måste bara skriva att i går fyllde min mamma år . jag skriver inte så mycket om henne för hon finns inte här hos oss. Nu är det många år sen hon gick bort men lite kort vad det var som hände.

Hon sen tidig ålder var hon diabetiker och med det så drabbades hon av mycket olika sjukdomar som senare ledde till en hjärnblödning så hon blev handikappad och satt i rullstol, från att haft en frisk mamma i mina ögon till att få en mamma u rullstol där folk tittar och vågar inte fråga utan att stirra. när man var så pass ung tyckte man det var pinsamt för jag kände ingen med ett handikapp, när hon senare under åren drabbades av olika slags anfall så gick hon en till hjärnblödning och den kunde inte kroppen handskas med och vi visste att det var inte ett sånt liv som mamma ville ha att vakna upp och inte kunna göra något själv. så hon somnade in en söndag morgon , Han precis säga hej då på lördag  och då visste man inte att det var sista gången man fick se eller röra sin mamma. Många stunder man saknar henne . som när man gifte sig eller när man skulle få sitt första och så klart alla andra fina barn . saknaden är stor.

Så den sommarn var då jobbig men då hade jag Daniel vid min sida så vi har gott igenom mycket under våra år.

Men grattis mamma på födelse dagen i efterskott . får i går var et din dag!

Inga kommentarer: