5 februari 2010

Allt för Martin
Dansk dokumentär från 2008. Gripande dokumentär om Anette Schültze och hennes son Martin. På grund av ett läkarfel blev Martin hjärnskadad vid födseln och blev multihandikappad och beroende av hjälp dygnet runt. Vi följer Anette och sonen under 17 år, i DR-intervjuer och rikligt med hemvideo-inslag. Efter Martins död 2007 står Anette rådvill och undrar vad hon skall göra med sitt liv.

Fan att vara gradvid och titta på deta gör en skräck färdig och så ledsen mera än vanligt varför tittar man vidare jag var tvungen att stänga av och min älksade kom och kramade om mig .... Tänkt att allt kan hända

1 kommentar:

Laila sa...

Det var en underbart fin film. MEN jag förstår att du som är mitt uppe i det kan tycka det blir jobbigt. T.o.m. jag som inte är det grät mängder under tiden.